söndag 20 januari 2013

Vad jag glömde berätta... del 2

Till jul fick jag till två stycken stickade julklappar. 

Ett par mönsterstickade Dala Selbu Hybrid. Jag måste erkänna att jag inte är helt haj på mönsterstickning men jag gör lite olika på varje projekt och tro det eller ej men på senaste såg man inte ens var kanten (där jag brukar dra för allt vad min själ är värd och knöckla ihop) var! Stolt ja.
Stickor: nr 3. Lite stora stickor men jag ansträngde mig för att det skulle bli lösare än vanligt så det kan vara det också.
Garn: Rauma finullgarn.


Andra klappen var en Ginkgo Shoulderette shawl. Andra stickningen och det andra sjalmönstret jag vågat mig på. Den här gången helt på engelska. =)
Stickor: 5 mm (tror jag).
Garn: Kampes entrådigt. Gick åt mindre än en härva.

Not enough room for blocking. =)

Translation 
Finally there were two knitted christmasgifts.

One pair of Dala Selbu Hybrid. I have to admit I'm not completely comfortable with knitting patterns but I try something different every time and believe me or not but last time you could not even see where the start of rows (where I pull all I can) was. Proud yes. 
Needles: 3 mm.
Yarn: Rauma Finullgarn. 

The second present was a Ginkgo Shoulderette shawl. Second time I knit this, second shawlpattern I deared trying. This time completely in english. =)
Needles: 5 mm (I think). 
Yarn: Kampes woolyarn.

Inga kommentarer: