lördag 26 januari 2013

Recap 2012: later or never

Genom hela januari fanns det ett par saker kvar från förra året att visa. Också nu är jag efter med nya årets projekt. Men en sak kommer aldrig att skrivas om inte det händer före januari slutar helt och det är en kort recap av 2012. Därför får resten vänta lite till. =)

Drömlistan över projekt är fortfarande längre än den faktiskt arbetade. Den är å andra sidan inte orimligt kort, bara rörig. Jag började året med att brodera flera venussymboler på anteckningsblock och en tavla i korsstygn efter en pixlad teckning av Freddie Wadling, fortsatte sedan med mitt första stickade plagg och vantar i mönsterstickning. Fast jag är virkerska i första hand har året gått i stickningens tecken. Jag vågade mig på en kofta och blev skitmodig efter att ha vågat ändra längden på ärmarna! Annars minns jag mest att jag stickade en balaclava för att protestera mot behandlingen av Pussy Riot, orkat mig igenom fyra stycken Annisar, virkat Qr-koder på underlägg och att jag avslutade årets hatkärlek: Sheep heid.

I år planerar jag att inte köpa garn utan projekt till, testa lin och sticka flätor. Dessutom ska jag sticka mig en Space Invaders-tröja, serievantar och arbeta vidare på nyårslöftet. Det ska bli ett bra, realistiskt år. =)

Flätor känns skitläskigt. 


Translation
Through January there were some worked stuff left from last year to show. And now I am behind with the projects of the new year. But one thing will never happen if I don't finish it before January is completely over: a short recap of 2012. The rest will have to wait just a bit longer. =) 

The dreamlist of project is longer than the finishlist. That one is on the other hand not unreasonably short, just messy. I started last year embroidering venussymbols on notepads and cross stitch a pixled painting by artist Freddie Wadling, continued with my first knitted garment and gloves in stranded knitting. Even though I count myself a crocheter first hand the year passed in the sign of knitting. I deared start a cardigan and became crazy-brave after changing the sleevelength! Otherwise I mostly remember knitting a balaclava to protest against the treatment of Pussy Riot, managed through for Annis, crocheted QR-codes on coasters and finished the lovehate-project of the year: Sheep heid.  

This year I am planning to not buy yarn without a projectplan and knit braids. Also I will knit myself a  Space Invaders-tröja, comicmittens and continue on my resolution. It will be a good, realistic year. =)

Braids feels scary.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag hittade just till din blogg, och håller på att läsa mig bakåt nu. Och den är ju fantastisk: du har bra smak när du väljer vad du ska göra, det du gör blir väldigt snyggt och herregud vad mycket du hinner med!

Men jag som brukar ha ganska hög upplösning på skärmen skulle gilla om du hade lite större storlek på bilderna, så man kunde titta ordentligare på allt det fina.

'ulliganen sa...

Tack! Roligt att du hittade hit. Jag la mig som följare till din blogg genast när jag upptäckte den så - detsamma! =)

Tack för tipset. Gillar verkligen inte formatet som finns inställt på blogger. Får nog byta layout på bloggen för att få till det. Men blir bilderna större om du klickar på dem?