lördag 27 april 2013

FO Kattsockar

Kattsockarna har sopat runt på mina golv ett tag men nu men jag hade riktigt svårt att avsluta det projektet. Jag skyller på att garnet tog slut. Ett helt nystan på 150g räckte inte till ett par i stl L och att ta upp och sticka om en del är inte så motiverande som man kan tro, även om det är nära färdigt.


Katten är broderad på hällappen, garnet är Novita Oy och jag tror jag använde stickor 2,5 för jag stickar fortfarande rätt hårt. Mönstret är från "Sticka småvarmt - mössor, vantar, sockor, halsdukar, benvärmare, muddar och kragar" av Johanna Wallin.


Catsocks have been sweeping around my floors for a while but I had trouble finishing this project. I blaim it on the yarn that wasn't enough. A skein of 200g was not enough for a pair size L and rip up and knit a part isn't as motivating as you might think, even it is close to finish.

The cat is embroidered on the heelpatch, yarn is Novita Oy and I think I used 2,5 mm needles because I still knit very tight. Pattern is from a swedish book by Johanna Wallin.

Inga kommentarer: