söndag 18 november 2012

Bortkopplad!

Träningsvärk på kroppspunkter jag aldrig känt förut eller packa upp allt utom som verkligen behövs (som till slut visar sig ligga i botten av den sista lådan) i all ära, men att vara bortkopplad kan ingenting mäta sig med. Jag överdriver lite. Ja, för det värsta visar sig vara att inte hitta usb-kabeln till kameran. Nu överdriver jag igen. Det är tråkigt att inte hitta kabeln men jag ville mest säga hej, jag lever och stickar och anpassar mig även utan internet och usb-kablar. =)

Jag stickar på en Lila[c]cloud (mönster av Nadia Crétin-Léchenne) till en 5-åring och tröja nr fyra till Sticka och skicka. Efter det ska jag fortsätta på min Que sera (mönster av Kirsten Kapur) som senast jag stickade på såg ut såhär:

 
Tidsbristen/pausen passar bra med mina cold-feet-känslor för den. Den som stickar får väl se...?
 
Transl: Bodyache on muscles I've never felt before or packing up everything except what you really need (which finally turns up on the bottom of the last box) in all glory but being disconnected is not even comparable. I am exaggerating a bit. Yes, because the worst turns out to be not finding the usb-cable for the camera. Now I am exaggerating again. It is boring that the cable is no show but I mostly wanted to say hi, I'm alive and knitting and adapting fine without internet or usb-cables. =)
 
Now knitting on a Lila[c]cloud (pattern by Nadia Crétin-Léchenne) for a 5-year old and sweater nr 4 to knit and send. After this I will continue working on my Que sera (pattern by Kirsten Kapur), you can see how it looks so far on the old picture. No time seems to fit fine with my cold-feetfeelings for it right know. Who knits will see...right? 

Inga kommentarer: