tisdag 31 maj 2011

Regn och åter regn

Det vill inte sluta regna. Det bara öser och t.o.m jag börjar sakna alternativen. Tur att jag ändå trivs med att vara inomhus. Ikväll är jag ensam, med musik istället för regn i öronen, och bläddrar i böcker från biblioteket istället för att packa. "Yllebroderier" av Annhelén Olsson (red.) ramlade jag över i återlämningshyllan och lånade hem efter en snabb bläddring.



Vilken tjockis! Fantastiska bilder och mycket läsning. Inte för att jag ska ge mig på yllebroderi, bums, men hjärnan är helt matad med inspiration. Lite trist å andra sidan att jag inte direkt är särskilt imponerad av det lilla jag arbetat med.

Sidan 150 i "Yllebroderier."

Lite svårt att se detaljerna även i boken (s.70) men jag tycker broderiet är sagolikt vackert.

 Annars har det bakats hemma under dagen inför sommaravsked. Gottgör för tjat om regn med bild på mitt vildvuxna "solskensmonster" och en bakbild.




Kärlek!

Inga kommentarer: