tisdag 24 maj 2011

Orange och lila

Nu har jag slutat mitt arbete för dagen och lyssnar på åskan istället. Passande lugnt att blogga då efter en härlig helg bakom och bråda dagar framför. På pysselfronten är det minsann färggrant och jag har planer på granna verk i grönt, rött och gult. Men mest planerar jag att arbeta med den stora brandgul-orangea duken till trollets mor (som virkats mycket längre än bilden nedan visar).


Det är synd att jag inte har större behöv av dukar, ändå, för mitt eget virkesnöjes skull. Får passa på när andra behöver istället eller hitta på nya sätt att använda. Vore spännande att göra tavlor med gipsade dukar. En och annan duk i traditionell placering finns här hemma:


Ett bestående inslag i den här bloggen verkar ju vara mitt broderi. Vad ska jag göra när det överlämnats?


Nu är det bara efterstygnen på det gröna området kvar. 


Glad tisdag!

Inga kommentarer: