torsdag 12 maj 2011

Broderat alfabetet!

I förra inlägget nämnde jag att det blivit lite pyssel. Ja, jag fick klart en kudde till en liten levnadsglad Stellis. Hon skulle egentligen fått den i julas men jag fick bara klart broderiet och vi lyckades inte få till något möte. I veckan sydde jag ihop själva kudden (tack ni generösa verktygsutlånare ;) av det hysteriska tyget och överlämnade.


Riktigt nöjd faktiskt. Jag har en plan till på en sådan här kudde men hojta till om någon är sugen. Har två meter fågeltyg kvar. Väldigt inspirerande höga fåglar - går säkert att använda till fler saker =) 


Också börjat tillverka prototyper för underlägg för att testa garn och nål. Har hittills lyckats skapa ett stycke som är för stort för att vara ett underlägg och för litet för en duk. Typiskt. Inte jättebra men hatar att riva upp så det fick bli en ljusduk istället.

Nu ska jag återgå till att dela min ensamhet med Thåström och intressanta "Cirkeln". =)


2 kommentarer:

Teodorina sa...

Var hittade du tyget? Super fint! Btw kommer jag få se några Ikea tyger på bloggen snart? ;)

Anonym sa...

=) Ja, visst är det coolt! Fåglarna ser verkligen ut som de är höga på något olagligt :p Ohlssons tror jag, letade efter något rosa. Ja, det kommer du. MAssor - har ju en symaskin men den vill liksom inte arbeta med mig därför inte så mycket sytt på bloggen. Men det kommer, det kommer. Hoppas du har det fint! Superkul att få läsa din blogg också. Kram