måndag 9 juli 2012

Svartvitt - det perfekta broderityget

Svart och vitt är inte en helt ovanlig kombination här på bloggen. Det syns rätt fort om man scrollar ner till populära inlägg. Jag tycker ofta att hantverket i sig kan vara dekoration nog och ja, jag gillar svart.


Jag känner mig inte särskilt kreativ idag men jag kom på att jag har det perfekta för det här inlägget. En gång för länge sedan åkte jag till Ikea på en lördag. Det var dumt. Urbota korkat. Men jag stod ut och fick med mig ett kuddfodral hem. Fin i sig men jag ser den som ett ritblock där jag kan kladda i lite streck med rester då och då.

Början på min tanke ser ut så här.

Och hela kudd-designen känner ni kanske redan till. =)

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Snyggt!

och här stötte jag på en för mig ny hantverksblogg ;-)

'ulliganen sa...

Tack =)

Roligt, ska kika in din blogg också!

metamorphosis sa...

Vilket roligt tyg att liksom göra till sitt eget så där som du gör! Spännande projekt!

'ulliganen sa...

Tack! Tvekade länge - för jag gillar ju ursprungsdesignen - men det blir inte helt dumt. =)