lördag 14 januari 2012

Julklappspotpurri

Julen är över och nästan helt utsparkad. Jag behåller stjärnan i fönstret ett tag till - den motar bort lite mörker. I fotomapparna flockas foton på julklappar som lämnats över och fotats men inte bloggats.



Katten är gjord efter hjärtekattsmönstret till en fin kille som gav mig en egengjord julklapp tillbaka. Vi halvdöpte katten till Pettson. Lovikka-vantarna har jag nämnt (och de finns i fler färgvarianter...). Mössan är gjord efter mönstret "Påse" ur Ann-Mari Nilssons bok "Sticka mössor, vantar, sockor" som jag använt mig av till bl.a. granmössorna. Borde fotat hur den bakre hjärtraden hänger bak på huvudet. Riktigt nice om jag får säga det själv! Tofflorna är virkade i rött dubbelt ullgarn med en guldkant i nån icke-ull variant, nål nr 7, efter mönster i "Virkade accessoarer" av Jan Eaton. Matchar boken av Anita Nair som ingick i klappen. En apelsinmarmeladbild på det...


...och så var det slut. =)



Inga kommentarer: