söndag 24 mars 2013

Som garnfolket firar...

Snart börjar nästa säsong av Game of Thrones sändas i USA och i tid till det startar en knitalong på Ravelry. Jag är med. Mest för att det är min första KAL - wohoo- och för att det är så garnmänniskor firar... och för att jag verkligen gillar böckerna av George R R Martin.

Det fanns inget garn kvar i färgen jag ville ha så jag gjorde helt om och tog något helt otypiskt. Efter att ha sett färgen i verkligheten inser jag nog att jag kanske tog i liiiite. Men det passar å andra sidan med att inte alls veta vad projektet kommer gå ut på .

Bakgrundsinfon hittar man till via Ravelry. Första ledtråden läggs ut om en vecka.



Soon the next season of Game of Thrones airs in the US and in time for that there is a knitalong on Ravelry. I am in. Mostly because it is my first KAL - wohoo- and because this is the way yarnpeople celebrate... and because I really like the books by George R R Martin. 

There was no yarn left in the colour I really wanted so I took a chance and went for something untypical. After seeing the colour in reality I realize I might have overdone it just a bit. But it does on the other hand go well with not knowing what the project will be at all. 

Backgroundinfo can be found through Ravelry. The first clue will be out in a week. 

4 kommentarer:

LinaStina sa...

Va kul! Jag blir nyfiken. =) Hur länge håller KAL på? Ser fram emot slutresultatet! /Lina

'ulliganen sa...

Ja, du måste vara med! Det ska bli 4-6 ledtrådar enl ravelrysidan. Den kan du hitta om du går via mina Projects, annars får du söka på Jimmy Beans wool och läsa mer. Det ser lite tokigt ut hittills.. =)

LinaStina sa...

Jag blir allt lite sugen... Ska kolla om jag har nåt garn som passar. Vad tror du att det kommer bli? =) /Lina

'ulliganen sa...

Jag är verkligen osäker.. det är för stort för en mössa men kanske en cowl som blir stor nog att kunna dra över huvudet? Just nu tänker jag på att ursprungsförslaget till garn var ett lite gråare garn - det och mönstret ger mig en känsla av en rustning - kanske inspirerat av Brienne eller nåt... =) Men det är en enkel stickning och kul med kal! Har du gjort nåt sånt tidigare?