tisdag 21 augusti 2012

NK-sockor

NK-sockarna har nått slutdestination och enligt uppgift passar de bra. Det var den hälften av presenter jag hade med till Norrland som vägrade bli klar i tid och fick postas i efterhand istället.


Stickor: 2 1/2. Tror jag. Egentligen lite för små för en som stickar så fast som jag.
Garn: Sju bröder från Novita, blått och lite klarrött.
Mönster: basmodell till socka ur Johanna Wallins bok "Sticka småvarmt - Mössor, sockor, halsdukar, benvärmare, muddar och kragar". Mitt absolut bästa grundmönster, det jag lärde mig sticka sockor på och det mönster jag stickat flest antal gånger. =) Jag är en upprepare av mönster. Gillar jag ett stickar jag det fler gånger och njuter av att bekräfta det jag lärt.
Bokstäver: Inbroderade i efterhand så att det ser stickat ut. För ett tag sen stickade jag HA-sockor och testade då mönsterstickning från avigsidan men det här var betydligt enklare. Med lite träning blir det supersnyggt också! =)

Inga kommentarer: