söndag 18 september 2011

Experiment

Det pågår ett spännande experiment här hemma; trasexperimentet. Av garnet som blev över när Findus var hel virkade jag en trasa. Bloggvärlden verkar helt frälst i egentillverkade trasor så vem är jag att inte följa? Det svåra tänkte jag vore att fixa det perfekta garnet till det; fin färg som trots fläckar inte blir den äckligaste i första taget, klarar tvätt i hög grad och inte "flisar" och fransar sig trots hårt kneg... ja, ni vet. Men av rester blir det handling, så nu testar vi den gröna som till största delen består av lin. Den blåa trasan är av ett mer blandat, fint, garn, med lite sämre tvättålighet och ska testas i ett annat hemma inte alltför långt ifrån mig, så det kommer fler rapporter.



Annars har min söndag varit rätt skön söndagsaktig. Lite folk, lite dokumentärer och massa hemligheter. =)

Linpuss!

Inga kommentarer: