torsdag 24 maj 2012

Sju års olycka..

Jag hittade aldrig några häftklamrar så jag häftade fast virkbiten på ramen med färgglada häftstift, ville inte limma ifall jag skulle vilja byta ut stycket.

Det blev en örhängestavla så att jag ser mina örhängen, som är jag urdålig på att använda. Sämre blir det när de ligger i ett skrin.
I ramen satt tidigare en spegel som krossades under senaste flytten. Kanske hjälper virkning mot sju års olycka? Jag intalar mig att det inte finns något sådant. Och om det mot förmodan skulle finnas så kommer det att ramen inte är tom fylla upp plussidan. *peppar,peppar..* =)

Garn: Hade lite Kattens Merci liggande.
Nål: nr 3, för att få lite luft i lm-bågarna.
Mönster: Egenkomponerat. Säkert finns något namn för virkmönstret men jag gjorde rader i fm, stora lm-bågar som jag flyttade ett steg åt vänster för varje ny lm-rad. Det är synd att bilder aldrig blir som i verkligheten men strukturen och ramen passar verkligen super på toaväggen. Ramen mäter 29x24 cm.


Inga kommentarer: