lördag 14 april 2012

Piggmört

Opassande med bra dygnsrytm på helgen när sömnen vägrar passera åttaslaget. En bra start på dagen med mycket sticktid är väl inte fy skam det heller.

Fick ett önskemål om ett stickat lila pannband av en liten fin och har lämnat över tre stycken. Hon fick ett lila men jag hade så lite garn så jag snålade med maskorna och var rädd att det blev för litet. Eftersom jag vet att hon gillar rosa stickade jag ett lite större rosa också, fast med mosstickning i linningen. Det gråa är virkat långt tidigare, men jag har inte använt det så jag slängde med det också.


Garn: Akrylrester
Mönster: Lila - 132 maskor *2 r, 2 a* 6 rader. Öka 4 maskor när slätstickningen påbörjas. Minska fyra maskor när bandet når önskad storlek, upprepa linningsmönstret. Rosa - 136 maskor - 6 rader mosstickning före och efter den slätstickade delen.
Stickor: 2,5.

Jag blir så himla glad när någon frågar om jag kan åstadkomma något de skulle vilja ha att använda - ja, verkligen! - fråga på! Det värsta som kan hända är att jag säger nej. =)

Inga kommentarer: