tisdag 13 mars 2012

Spaderannirev?

Sådana tider när ljuset börjar skönjas och dagarna är tillräckligt långa för omöjliga projekt är det dags att testa spetsstickning! Har införskaffat ett fint garn och tillräckligt stora stickor. Har ingen aning om garnet är bra för sjalar - jag gick på färgerna - men det gör absolut ingenting för jag har fått röda kinder av solen så oavsett hur den blir kommer det matcha =)

Marks & Kattens Fame trend
Jag har supersvårt att bestämma mig för mönster men lyckats narrow it down till Spadersjalen, Annis (men jag är inte övermodig så jag kör på svenska - här) eller en Revontuli. Borde funka för en nybörjare tycker jag.

2 kommentarer:

Blenda sa...

Jag skulle satsa på en Annis med det garnet - jag tror det gör sig bättre med färgskiftningarna i slätstickning! (Som det väl är förutom kanten på Annis?)

Ha det gott/Blenda

'ulliganen sa...

Hej Blenda! Tack för tipset! Har fortfarande inte bestämt mig - var mest sugen på spadersjalen men funderar på om inte den ser bättre ut i ett enfärgat (eller åtm lite färre färger?) garn. Ska låta det gro till helgen så får jag väl lotta sen. =) Ha det!