söndag 19 maj 2013

Vad jag stickade på när jag bad om hjälp... del 2 av 2

Sötaste lilla bebiskoftan i en fin petrol(?)neutral färg. En väldigt snabb presentstickning som ingick i paketet jag nämnde i förra inlägget. Jag blev verkligen nöjd med slutresultatet.


Mönster: Puerperium Cardigan och mössan Magic Coffee Baby Hat. Båda enkla och bra mönster. Mössan har jag stickat flera gånger förut, lillkoftan är jag säker på blir en presentfavorit. Knapparna är från Panduro.
Garn: Ulrika från Svarta Fåret. 
Stickor: nr 4



2 kommentarer:

Annika sa...

De blev jättesöta! Vad bra med en praktisk sidknäppt kofta också.

Blenda sa...

Det är så snyggt med knappar på sidan så där tycker jag! Jag gjorde ett försök med en uppifrånochner-kofta med knapparna placerade på sidan en gång, men pga min anatomi (för mycket tuttar typ)så blev det inte alls som jag tänkt tyvärr... :-) Det problemet finns blir ju inte aktuellt här!

Tack för din kommentar om min stickade klänning! :-) Jag blev rätt nöjd med den faktiskt!

Ha det gott! /Blenda